Succes met marketing behalen door te meten met deze tools!

Marketing meten kan op vele manieren. Het is belangrijk dat je weet wat je meet. Het is niet zozeer één statistiek die je continu wilt meten. Per bedrijf en per campagne verschilt dit weer. Wat voor doelen wilt je klant bereiken, binnen hoeveel tijd en op welke manier? Op basis daarvan wordt een campagne opgesteld en kun je aan de slag gaan met statistieken meten en aanpassingen daarop uitvoeren.

De verschillende marketing mogelijkheden

Er bestaan een hoop marketing mogelijkheden. Zo is er binnen online marketing ontzettend veel waar je uit kunt kiezen. Wil je aan de slag met je social media, wil je meer advertenties inzetten om je doelgroep te bereiken of kies je liever voor een lange termijnstrategie en ga je voor SEO? Zodra je weet waar je voor kiest binnen de online marketing, kun je zoeken naar tools die je helpen bij het meten van je werkzaamheden.

De populairste online marketing tools

Tegenwoordig bestaan er een hoop online marketing tools. Vroeger was offline marketing het enige wat men kende en waar bedrijven een hoop in investeerde. Denk bijvoorbeeld aan mond-tot-mond reclame waar bedrijven een veel publiek mee binnenhaalden. Tegenwoordig zien we nauwelijks offline marketing en focussen bedrijven zich volledig op het bereiken van hun doelgroep in de online wereld. We hebben hieronder een rijtje met de populairste online marketing tools van tegenwoordig:

  • Screaming frog inzetten: word er een nieuwe website gebouwd of ben je bezig met een website migratie? Dan is Screaming Frog een ontzettend handige tool om al je links te verzamelen, te controleren en na te kijken.
  • De gratis Google tools: misschien wel de bekendste tools in de online marketing wereld! Je kunt verschillende cursussen volgen en het zijn gratis tools voor iedereen.
  • CRO meten met hotjar: met heatmaps kun je het gedrag van je doelgroep op je website nog beter meten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *