MKB Nederland bestaat al uit meer dan twee miljoen mensen!

De groei van het MKB 

Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om een bedrijf te starten. Veel van deze ondernemers beschouwen hun online activiteiten zowel als een grote uitdaging als een grote kans. Immers zijn er ten opzichte van een aantal jaar geleden meer verschillende mogelijkheden om klanten te bereiken. 
Er is tegenwoordig echter een grotere wildgroei aan bedrijven, die allemaal volop concurreren voor de aandacht van de consument.  De consument maakt daarentegen ten opzichte van vroeger veel meer keuzes en heeft dan ook veel meer te kiezen. Een  groot deel van de Nederlandse bedrijven heeft dan ook grote moeite om zich te onderscheiden en wil graag een manier vinden om op te vallen.  

Hoe valt een bedrijf op? 

Bedrijven dienen zich steeds beter in te stellen op de veranderende maatschappij om ons heen. Het is belangrijker dan ooit voor bedrijven om te werken aan hun online zichtbaarheid en vindbaarheid.  Door de grote hoeveelheid informatie die mensen dagelijks te verwerken krijgen, wordt het steeds moeilijker om aandacht te krijgen van de consument. 

Authenciteit is de sleutel 

Bedrijven die authenticiteit hoog in het vaandel hebben staan, doen het momenteel onder andere enorm goed op het gebied van klantbetrokkenheid. Een hoge klantbetrokkenheid zorgt voor meer herkenning, waardering en mogelijk ook een hogere conversie. De wederkerigheid die nieuwe media met zich meebrengen in de communicatie naar de klant is iets waar veel bedrijven beter wegwijs in dienen te worden. Een consument kan namelijk direct reageren op uitingen van het bedrijf en verwacht daar met enige regelmaat direct een reactie op. Bedrijven dienen er rekening mee te houden dat er tegenwoordig een verantwoordelijkheid ligt bij de organisatie om de communicatie met klanten zo goed mogelijk op peil te houden.  
Bedrijven die zich eenduidig te profileren met een duidelijke visie en boodschap stralen duidelijkheid uit richting de consument.  Daarnaast is het belangrijk om mee te gaan met technologische ontwikkelingen, iets wat bedrijven van oudsher erg lastig blijken te vinden.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *