Manieren om Pinterest te gebruiken voor marktonderzoek

Pinterest analyse

Met meer dan 150 miljoen maandelijkse gebruikers is Pinterest een van de meest populaire sociale netwerken. En, nog belangrijker voor jou als winkelmanager, Pinterest-gebruikers behoren tot de meest handelsgerichte: 87% van de gebruikers zegt dat ze een product op Pinterest hebben ontdekt en het later hebben gekocht. Door het grote aantal bezoekers en de motivatie van gebruikers is Pinterest analyse een geweldige marketingtool voor jouw winkel. Pinterest geeft je veel informatie voor elk woord. Maar hoe kun je deze gegevens begrijpen en gebruiken om informatie over de wereld te krijgen?

Zoek naar populaire producten in jouw niche

Een van de eenvoudigste en handigste manieren om Pinterest analyse te gebruiken, is te begrijpen wat momenteel populair is op de markt waarin je actief bent.

Dit werkt vooral goed voor trendy producten zoals mode. Pinterest zal je precies vertellen welke kleuren of stijlen de laatste tijd trending zijn. Het vinden van deze producten is eenvoudig, voer gewoon een vrij algemeen trefwoord in met betrekking tot jouw producten in de zoekbalk, bijvoorbeeld ‘sjaals’. Pinterest analyse sorteert automatisch de resultaten van de meest vastgezette, dat wil zeggen van degene die het meest worden opgeslagen door gebruikers. Dit laat je zien hoe Pinterest-gebruikers omgaan met producten en geeft je een indicatie van hun interesses en verlangens. Je kunt de resultaten verder verfijnen door op een van de begeleide zoekknoppen bovenaan de balk te klikken. Hierdoor wordt het trefwoord toegevoegd aan de zoekopdracht die je aan het doen bent. Als je bijvoorbeeld terugkeert naar sjaals, door op de Begeleide zoekterm “zijde” te drukken, zoek je naar “sjaals + zijde”.

Er is een andere manier om populaire producten te ontdekken, namelijk door de Discover- functie van Pinterest analyse te gebruiken. Je kunt de functie gebruiken door rechtsboven op het kompaspictogram te klikken. De sectie Ontdekken bevat zorgvuldig geselecteerde collecties van overal op Pinterest. Je vindt de producten misschien niet altijd relevant voor uw markt, maar als je dat niet doet, kunnen ze een uitstekende bron van klantinformatie zijn. Bijvoorbeeld, de Discover functie laten zien dat ronde sjaals worden trending in de stijl vrouwen sectie. Door op de productcategorie te klikken, krijgt u de trendpinnen te zien die het producttype aangeven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *