LinkedIn: het platform met veel targeting potentieel voor jouw marketing!

LinkedIn adverteren

LinkedIn adverteren heeft zich de afgelopen jaren voortreffelijk ontwikkeld. Het grootste sociale netwerk ter wereld met een zakelijke focus zijn weinig concurrenten die het platform kunnen evenaren. Er is veel potentieel voor de marketing.

Voor wie is LinkedIn-advertenties bedoeld?

Door de duidelijke focus op het professionele ondernemingsklimaat dienen met name bedrijven uit de B2B-sector verstandig gebruik te maken van het netwerk voor hun (reclame) doeleinden. Het doel van LinkedIn adverteren is dan ook om meer zichtbaarheid te krijgen in jouw eigen branche of om gericht leads te genereren. In de regel treft reclame hier de beslisser direct in zijn of haar werkomgeving.

Welke targeting opties zijn er beschikbaar?

Targeting op LinkedIn bestaat uit verschillende mogelijke datapunten. In tegenstelling tot private netwerken en profielen heeft het zakelijke karakter van LinkedIn als doorslaggevend voordeel dat de profielen goed onderhouden en up-to-date gehouden worden, wat een kwalitatief hoogwaardige doelgroep betekent.

Er zijn gedetailleerde opties om demografische gegevens van gebruikers te beperken tot een specifiek activiteit gebied:

  • Carrièreniveaus
  • Bedrijven
  • Regio’s
  • Branches

Op interesses gebaseerde gegevens kunnen ook worden gebruikt om gebruikers te beperken tot bepaalde kenmerken, bijvoorbeeld:

  • LinkedIn-groepen
  • Onderwerpen van studie
  • Gespecificeerde kennis

Welke targeting instellingen zijn handig?

De zeer gedetailleerde targeting opties bij het creëren van doelgroepen kunnen er al snel toe leiden dat u te veel focust op een granulaire doelgroep. Daarom moet u, vooral in het begin, met minder targeting criteria werken, maar deze moeten verstandig worden geselecteerd:

  • De juiste locatiekeuze
  • Kies de juiste taal
  • Vind de juiste combinaties
  • Vind de juiste doelgroep grootte
  • Koppel de juiste zoekwoorden

LinkedIn adverteren is erg spannend voor bedrijven als B2B-advertentieplatform. Want juist de perfecte op maat gemaakte doelgroep gerichtheid is duidelijk een voordeel van het netwerk, dat bedrijven niet meer terug zullen vinden. Met de juiste targeting instellingen moet u zich zeker wagen aan het advertentienetwerk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *