Hoe creëert u een brand identity?

  • door
Marketing

Bij het creëren van een brand identity zorgt u ervoor dat u potentiele kopers een bepaald beeld geeft over uw producten of diensten en u uniek maakt ten opzichte van andere verkopers. Hoe u dit aan pakt en opzet zullen wij uitleggen in deze blog. Anders dan een marketingcampagne heeft brand identity geen einddatum. Bij brand identity zorgt u ervoor dat men trouw blijft en promotor is van uw merk, bij een marketingcampagne overtuigt u de doelgroep alleen om het product, merk of dienst te kopen.

Doelgroep

Voordat u een brand identity creëert en u gaat focussen op een bepaalde doelgroep moet u deze eerst onderzoeken. Vraag uzelf af wat uw ideale klant is en wat u voor ze gaat oplossen. Zorg dat u precies weet aan welke doelgroep u uw product of dienst wilt gaan verkopen. Wanneer u op iedereen richt, richt u op niemand, dus zoek dit goed uit.

Unique Selling Points (USP)

Kijk ook naar uw USP’s, wat differentieert uw product nou van de rest. Voeg waarde toe aan uw doelgroep. Uw Unique selling points zijn onlosmakelijk verboden met brand identity.  Geef bijvoorbeeld aan dat u door middel van speciale technieken de beste kwaliteit producten verkoopt etc. 

Deel uw verhaal

Maak eens tijd om met pen en papier een verhaal te schrijven over de echte reden waarom u bent gestart met uw ondernemen. Waar u in gelooft en waarom u dit doet. Dit is het uitgangspunt van uw brand identity. Creëer daarnaast een pakkende tekst van 2 à 3 zinnen waarmee u uw doelgroep kunt overtuigen van uw toegevoegde waarde. 

Nu u voor uzelf op papier hebt gezet wat uw verhaal is, wie uw doelgroep is, welke punten u voor deze doelgroep oplost en wat uw USP’s zijn kunt u uw boodschap gaan creëren. Zorg dat u zelf ook overtuigd bent van deze boodschap, want alleen dan kunt u het op de juiste manier overbrengen. 
Bij een goede brand identity zullen klanten vaker trouw blijven aan uw product en zichzelf als promotors voelen in plaatst van klanten.  Met een goede brand identity verslaat u al uw concurrentie die geen brand identity hebben gekoppeld aan hun producten.  Wij hopen dat u met deze tips een eigen succesvolle brand identity kan opzetten voor uw bedrijf. Wij wensen u veel succes! Hulp nodig met het creëren van brand identity? Er zijn bedrijven gespecialiseerd in brand identity die u hiermee kan helpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *