Hoe creëer je de beste (SEO) content?

Eén van de pijlers waarop een goede score in Google rust is de inhoud van je website. Goede teksten, mooie foto’s met een goede omschrijving, leuke video’s waar veel naar gekeken wordt. Op https://www.doublesmart.nl/copywriting/seo/ kun je meer lezen over hoe je goede teksten schrijft voor websites. Copywriting is niet iets wat iedereen zo maar even doet. Je teksten moeten aan twee eisen voldoen: ze moeten verkopen en ze moeten scoren in Google. Een goede copywriter kan teksten schrijven waardoor mensen een product kopen. Ze zijn zo overtuigend en de schrijver kan zich zo goed verplaatsen in de koper, dat die wordt overgehaald om het product aan te schaffen. Maar voor het zover is, moet die koper eerst de website weten te vinden. Daarom moet een copywriter ook zorgen dat potentiële kopers op de website terechtkomen. Dat doet hij of zij door rekening te houden met SEO. Zodat niet alleen de mogelijke koper overtuigd wordt, maar ook de zoekmachine.

Wat is goede SEO content?

Zoals je op https://www.doublesmart.nl/copywriting/seo/ kunt lezen verstaat een goede copywriter de kunst om een goede tekst te schrijven met de kunst om de tekst geschikt voor SEO te maken. Een goede copywriting tekst waarmee je kijkers overhaalt om kopers te worden moet aan een aantal eisen voldoen. Natuurlijk zijn er de basiseisen als geen spelfouten, maar de tekst moet ook prettig lezen en vooral overtuigend zijn. Dat kan in de knel komen met de eisen die SEO stelt, maar dat is gelukkig in de loop der tijd wel beter geworden. Vroeger kon je Google nog een beetje voor de gek houden door heel veel zoekwoorden in een tekst te proppen, maar dat werkt niet meer. Tegenwoordig is ook voor Google belangrijk dat de tekst goed geschreven is en meerwaarde biedt voor de klant.

Vlogger als content

Een vlogger is iemand die korte filmpjes maakt, meestal met zichzelf als hoofdpersoon. Het kan ook voor jouw website een manier zijn om mensen te informeren, te entertainen en naar je website te trekken. De filmpjes van een vlogger hoeven niet perfect te zijn. Eigenlijk eerder het tegendeel, wanneer ze uit de hand geschoten zijn  met een telefoon komen ze nog authentieker over. De mindere kwaliteit versterkt het persoonlijke aspect van de inhoud. Je kunt voor je website op twee manieren gebruik maken van een vlogger. Je kunt zelf filmpjes maken waarin je vertelt over wat er in je bedrijf gebeurt. Maar je kunt ook een beroemde vlogger vragen om als “influencer” reclame te maken voor jouw product. Er zijn vloggers met duizenden volgers. Wanneer zij je product aanprijzen, zullen veel volgers overwegen hetzelfde te doen. Dat doen ze niet voor niets, maar het kan de moeite waard zijn. Zoek een vlogger die zelf echt geïnteresseerd is in jouw product.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *