Het verbeteren van je online vindbaarheid

  • door

Als bedrijf zijnde is het belangrijk dat je goed zichtbaar bent als een potentiele klant op zoek is naar producten of diensten die jij aanbiedt. Goed zichtbaar zijn gaat tegenwoordig zoveel verder dan reclame op tv, sponsorbord langs het voetbal veld of een led billboard die je huurt langs de snelweg. Tegenwoordig is het een must voor jou als ondernemen om juist op de online platformen en zoekmachines goed zichtbaar te zijn. Hier oriënteert grotendeels jou doelgroep waarschijnlijk en zul je dus aan de slag moeten met het verbeteren van je online vindbaarheid.

Welke kanalen kan ik inzetten?


Bij online kanalen denk je waarschijnlijk al heel gauw aan bijvoorbeeld Google, Bing, Facebook, LinkedIn of Instagram. Dit zijn social media platforms gecombineerd met de grote zoekmachines in de Westerse wereld op het moment. Binnen deze kanalen kun je zowel organisch goed zichtbaar zijn, maar ook in de vorm van advertenties die verspreid worden over je doelgroep binnen deze kanalen. Het goed beheren van deze advertenties is extreem belangrijk om niet te veel geld uit te geven. Anders kunnen de kosten wel eens hoog oplopen.

Specialist inhuren?


Aan te raden is dus om een specialist Google Ads in te huren als je wilt gaan adverteren in Google. Deze specialist weet precies hoe hij of zij jouw campagnes optimaal kan inzetten omdat deze specialist op de hoogte is van alle belangrijke aspecten binnen het advertentieprogramma van Google. Google voert iedere maand veel updates uit en als jij hier niet van op de hoogte bent kun je flinke achterstand oplopen. Wij adviseren dus zeker met zo’n Google Ads specialist in zee te gaan. Dit kan in vorm van een freelancer maar je zou er ook voor kunnen kiezen om eens op gesprek te gaan bij een online marketing bureau.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *